อ้างอิงจาก:
News flash for the legions of online haters who've poked fun at Rebecca Black: We probably haven't heard the last of the YouTube phenom.
Black, 13, has been in the eye of a media hurricane thanks to the viral spread of her party song "Friday," which had racked up a mind-boggling 44 million views on YouTube at press time-compared with 24.5 million views for the video of Lady Gaga's Billboard Hot 100 chart-topper "Born This Way."
"Friday," which was written and produced by Ark Music Factory of Los Angeles, has been ridiculed mercilessly in the mainstream press and the blogosphere as a cheesy joke.
But Black may wind up having the last laugh.
After generating first-week U.S. digital track sales of 37,000, according to Nielsen SoundScan, "Friday" debuts this week at No. 72 on the Hot 100. And the eighth grader has made appearances on "Good Morning America" and "The Tonight Show With Jay Leno" demonstrating admirable poise and a sweet appeal.
ความแรงของอิหนู Rebecca Black ยังไม่ยอมหยุด จากด้วยกระแสบรรดา hater ที่ก่นด่าหล่อนในโลกออนไลน์ จนทำให้เป็นกระแสปากต่อปาก และกลายเป็นหัวข้อการสนทนายอดฮิตประจำเดือนไปเลย
จากยอดดูคลิป 44 ล้านครั้ง (ตอนนี้ 49 ล้านแล้ว) ซึ่งมากกว่าของ Lady Gaga ในเพลง Born This Way ซิงเกิ้ลฮิตที่ขึ้นอันดับ 1 อยู่ตอนนี้ อยู่ที่ 25 ล้านครั้ง
ซิงเกิ้ล Friday เขียนและโปรดิวซ์โดย Ark Music Factory ในสัปดาห์แรกสามารถขายในแบบ Digital ไป 37,000 ดาวโหลด และในอาทิตย์นี้ ก็เปิดตัวในอันดับที่ 72 ของ Billboard Hot 100 และยอดขายก็เพิ่มขึ้นเรื่อยๆหลังจากที่ไปปรากฏตัวในรายการดังอย่าง Good Morning America และ The Tonight Show With Jay Leno
Us iTunes ตอนนี้ก็กระโดดขึ้นมาอยู่ที่อันดับ 15
_________________












