จากการสำรวจข้อความ Tweet ที่เกี่ยวกับ Super Bowl คนส่วนใหญ่ไม่ได้พูดถึงเกมส์การแข่งขันเลย แต่จะเน้นไปที่
- 42% คุยเรื่องโฆษณาคั่นเวลา
- 32% คุยเรื่องโชว์ของ Madonna
อื่นๆก็
- 15% was about Tom Brady, and his attractive wife, Gisele Bundchen
- 4% was about the Giants winning
- 0.5% was on Victor Cruzs salsa moves
- 0.3% was over Ahmed Bradshaws attempt to sit down on the goal line (resulting in a touchdown)
และผลของจำนวนผู้ชมออนไลน์ผ่านทาง live streams มีทั้งสิ้นกว่า 2.1 million viewers ส่วนผู้ที่ไม่ได้ดูผ่านเน็ตก็นั่งดูผ่านหน้าจอทีวี ทำให้คนส่วนหนึ่งหยุดเล่นเน็ตเพื่อมาเฝ้าหน้าจอทีวี
ส่วนนี่คือผลการค้นหาในช่วงที่มีการแข่งขัน Super Bowl ที่ Google เผยออกมา
และสถิติอื่นๆ
อ้างอิงจาก:
Bluefins data shows that the Super Bowl generated 12.2 million social media comments, up 600% from 2011′s 1.8 million comments. However, we should note that Bluefins reporting data in 2011 was not as robust as it is now, which may account for the disparity in numbers.
According to Alex Iskold, founder and CEO of GetGlue, more than 150,000 users checked-in to the Super Bowl on GetGlue, three-times more than any previous event.
และนี่คือสถิติโฆษณา
ที่มา : Mashable
_________________